Клуб „Изкуства“ (обединяващ дигитални изкуства, фотография, поезия и проза, музика, изобразително изкуство и за каквото още не съм направил отделен клуб), Клуб „Седмото изкуство“ (посветен изцяло на моята страст киното и театъра) и списания „Хермес“ и „Поколение Z“ (с носталгия към старите книжни комикси и стила на списание „Дъга“) са проекти, с които въдворявам в света на изкуствата ученици от I до XII клас.

Владимир Илиев

🧐 Куизове

Играйте на интерактивните куизове и научете важни и любопитни факти за информационните технологии, но и за множество свързани дисциплини като география, история, митология, литература, математика, физика и др., изграждайки ключови компетентности и обща култура.

Разнообразните факти на достъпен български език ще обогатят общата ви култура и познания в областта на компютрите (и не само!) с един по-забавен подход, включващ над 500 забавни анимирани изображения, обяснителни бележки на правилния отговор, мемета реакции, поощрения, бонуси при поредни правилни отговори и дори опция да се съревновавате в реално време с ваши съученици и приятели.

Цел е да се провокира интерес дори сред онези, които не проявяват специален интерес към областта на информационните технологии, като преоткрият разнообразни проявления и приложения на това знание в нашето ежедневие, междупредметните връзки с други дисциплини, ключови принципи залегнали в компютърните науки.

Приятно прекарване!

  • Произход на термините и названията в ИТ – над 100 въпроса
  • Любопитни факти в ИТ – 130 въпроса
  • Човешкото зрение – 22 въпроса
  • Човешкият живот в цифри – 15 въпроса
  • Любопитни факти за Коледа и Дядо Коледа – 87 въпроса


Етимология на ИТ термини – бърз преглед в PDF

Етимология на ИТ термини – 3 – бърз преглед в PDF

Любопитно за компютрите – бърз преглед в PDF

Любопитно за компютрите – 3 – бърз преглед в PDF

Любопитно за компютрите – 4 – бърз преглед в PDF

Човешкото зрение – бърз преглед в PDF

Човешкият живот в цифри – бърз преглед в PDF

Коледен куиз – бърз преглед в PDF

Представените куизове са колекция от любопитни факти, събирани в 13-годишната ми педагогическа практика, оформени и публикувани публично през последните 2 месеца.

Платформата QUIZIZZ.COM предоставя редица удобства за това как учителят да представи информацията на учениците. Може да я зададе под формата на урок или под формата на тест, като синхронен тест въпрос по въпрос, както и общо за фиксирано време. Може да променя времето за отговор, както и колко точки в оценителната схема дава всеки поотделно. Резултатите се записват в администраторския профил на учителя и могат да бъдат достъпени по всяко време. Ето защо и под формата на домашно, всеки ученик може да участва, като се ползва от дивидентите на дистанционното обучение – във времеви интервал, в който му е удобно и на място, което му е комфортно.
Отчета от всеки изпълнен куиз (въпросник с любопитни и куриозни факти) съхранява подробна информация за всеки ученик, касаеща всеки от отговорите му, както и статистика за % верни отговори за ученик/въпрос и генерално класиране.
Интерфейсът е изключително гъвкав и интуитивен, преведен на български език, адаптиран и за компютър и за мобилни устройства. Предоставя възможност за разнообразни начини на подаване на изпитни въпроси или информация, с опции за качване на изображения от компютъра или направо от интернет.
Изброените възможности са напълно безплатни и нелимитирани и за учителя и за учениците, а игрането на куизове не изисква дори регистрация. Осигурява се учебен процес, под формата на игра, който е изключително забавен и интригуващ за учениците, а с това им позволява по-лесно да запомнят фактите, да запаметят визуално онагледеното и под формата на състезание с останалите съученици, да се отключи и желанието за съревнование и постигане на високи резултати. Дали ще се използва за предаване на нови знания, затвърждаване или изпитване на придобити вече знания, куизовете са силно ефективни за привличане и задържане интереса на учениците и предпочитано от тях средство за учене. Игровизацията в учебния процес е метод, който оставя представата и усещането за игра, докато учениците учат, а с това прави процесът на учене приятен и желан.